Meny

15 maj 2017

Pressmeddelande

DH Anticounterfeit het global aktör – skrev miljonavtal med VW och Daimler

DH Anticounterfeit AB med huvudkontor i Halmstad visar god tillväxt och tar ytterligare kliv på världsmarknaden. IT-företaget, sprunget ur DH Solutions, har gjort dubbla överenskommelser och tecknat mångmiljonkontrakt med biljättarna och fordonstillverkarna Volkswagen och Daimler AG.

DH Anticounterfeits specialutvecklade system mot piratkopiering används nu av ett antal internationella storföretag med starka varumärken på den globala marknaden.

”Det här är ännu en bekräftelse på vår kompetens inom IT-området och ett stort framsteg för oss i de internationella sammanhangen”, konstaterar Joakim Gustafsson, VD/CEO på DH Anticounterfeit Team i Halmstad.

Avtalen med de globala och börsnoterade storbolagen inom bilindustrin, VW respektive Daimler (som tillverkar Mercedes) kan bana väg för ytterligare samarbeten inom respektive koncern men också i andra stora sammanhang inom internationellt näringsliv.

”Vi är verksamma i en bransch med extremt tuffa krav. Allt fler kunder inser vår kapacitet och föredrar våra effektiva processer för att skapa lösningar som möjliggör säkra system och integrationer som rör piratkopieringsaktiviteter. Vi känner både glädje och stolthet över att nu vara en samarbetspartner med två så stora och namnstarka företag som Volkswagen och Daimler”, säger Joakim Gustafsson.

Fler och fler tillverkare av världskända produkter inom mode, dryck, elektronik och fordonstillverkning väljer alltså att anlita Halmstadföretaget DH Anticounterfeits specialdedikerade produktsystem, för att skydda sina varumärken genom att identifiera och avlägsna illegal hantering.

Att stoppa piratkopior har även blivit en del av företagens CSR, man inte bara förhindrar farliga produkter att nå marknaden utan även stoppar barnarbete och ogynnsamma arbetsförhållanden. Utöver de treåriga samarbetsavtalen med VW (Wolfsburg) och Daimler (Stuttgart) kan DH sedan tidigare stoltsera med prestigefyllda uppdrag åt globalt etablerade varumärken som Moët, Hennessy, NXP, Sony Mobile, Tommy Hilfiger och Sony Playstation.

”I takt med de nya affärsavtalen får vi ett erkännande och en kvalitetsstämpel som ger potentialer att bli anlitade av fler stora industrier och företag. Den positiva trenden gör att vi även kan fokusera på egna expansionsmöjligheter”, säger Joakim Gustafsson på DH Anticounterfeit.

DH Anticounterfeit AB är ett självständigt bolag som startades 2016. Företaget ägs av VD, DHS Group AB, Entreprenörinvest Sverige AB, Almi Invest AB samt Asando AB. Det är främst internationella koncerner med kända varumärken inom elektronik, mode, dryck och fordonsindustrin som är målgruppen.

Länkar och relaterat material

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.