Meny

13 apr 2017

Företagsnyhet

Internationella marknaderna allt viktigare för Halmstadföretaget Tylö AB

Vi vill tipsa om ett webbreportage som Louise Uvenfeldt på Svenskt Näringsliv nyligen gjorde om Tylö AB. Globaliseringen och digitaliseringen öppnar upp för nya marknader.

Som en liten och öppen ekonomi är Sverige starkt beroende av exportmarknaden. Tylös verksamhet är inget undantag. Som för många andra små – och medelstora företag har man en krympande hemmamarknad och de internationella marknaderna blir allt viktigare. 
 
Tylö AB är en ledande tillverkare av bastu, dusch och ångbad. Verksamheten bygger på ett starkt varumärke, betydande internationella marknadsandelar och ett erbjudande om riktiga kvalitetsprodukter som främjar ”äkta badglädje”.

Globaliseringen och digitaliseringen har gjort att Tylö nått ut till nya marknader. Men man möts också av nya konkurrenter. Reportaget i sin helhet finns på Svenskt Näringsliv Hallands webbsida.

Länkar och relaterat material

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.