Meny

26 okt 2016

Företagsnyhet

Guldkantade Kvibille Ostbod prisades vid Svenska Designgalan

För några dagar sedan vann Kvibille Ostbod guld i klassen Visual Merchandising vid Svenska Designgalan. Det var Sitrus Agency som hade tagit fram konceptet på uppdrag av Kvibille Mejeri.

I juni bekantade vi oss med näringslivet i Kvibille när vi hade vår Guldmorgon hos Anders och Marika som driver Kvibille Gästgivaregård. Vi fick dessutom förmånen att få vara med om en smygpremiär i den splitternya ostboden som skulle ha premiär några dagar senare i samband med Kvibille Mejeris 100-årsjubileum.
 
För några dagar sedan vann Kvibille Ostbod guld i klassen Visual Merchandising vid Svenska Designgalan. Det var Sitrus Agency som hade tagit fram konceptet på uppdrag av Kvibille Mejeri. Det var verkligen roligt att Kvibille åter igen uppmärksammades. 
 
- Det är många som hört av sig och gratulerat till guldet berättar gästgivaren Anders
Emanuelsson. Det känns jätteroligt. Kvibille Ostbod har blivit ett fantastiskt komplement, och ett lyft, för hela verksamheten. Sommaren var riktigt bra. Folk strömmade till hela tiden. Gissningsvis har minst 15 000 – 20 000 människor besökt ostboden hittills i år. Och året är inte slut än…
 
Vi på Halmstads Näringslivs AB säger grattis till guldet och önskar lycka till!


Länkar och relaterat material

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.