Meny

08 jul 2016

Företagsnyhet

Expandera till nya länder med riktade annonser

I dagarna lanserar Facebook en utveckling av sina "look-a-like"-målgrupper som mottagare av annonser. Nu finns möjligheten att skapa en målgrupp i ett annat land, utifrån till exempel er existerande e-postlista till era kunder.

Sedan ett par år tillbaka har möjligheten funnits att rikta digitala annonser på Facebook mot en målgrupp som "liknar" dina befintliga kunder. Man har på ett enkelt sätt kunnat definiera sin befintliga målgrupp (tex. genom att ladda upp en lista med e-postadresser till befintliga kunder eller "logga" besökare på en viss sida av din webbplats) och därefter så skapar Facebook en målgrupp med "liknande" personer (baserat på all data Facebook har om sina användare).

Nu i fler länder

Nu kan du inte bara göra detta på den nationella marknaden. Vill du kan du nu skapa "look-a-like"-målgrupper i ett annat land. På så vis kan du nå de som liknar din målgrupp på hemmamarknaden i ett annat land.

Länkar och relaterat material

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.