Meny

11 apr 2016

Pressmeddelande

BilMånsson i Halmstad toppar i kundnöjdhet

BilMånsson i Halmstad är en av fyra svenska Fordhandlare som är bäst på kundnöjdhet. Handlarna får den ärofulla titeln ”Chairman’s Award”. Utmärkelsen delas ut årligen av Ford Europa för att uppmuntra och uppmärksamma de handlare som inte bara når försäljningsmål utan också gör det med högsta kundnöjdhet.

Priset ”Chairman’s Award” delas ut varje år till de handlare som dels uppfyllt säljmålen på både bilar och reservdelar men därutöver också får högst betyg av kunderna själva. I år har fyra svenska handlare vunnit den ärofyllda titeln: Carltne Bil (Karlshamn), Hedemora Bilforum (Hedemora), Lundins Bil (Visby) och BilMånsson (Halmstad).

– Kundnöjdheten är ett väldigt stort fokus för oss, och därför är det väldigt kul att kunna uppmärksamma de handlare som älskas av sina kunder. Det finns så många som säljer en bil, men med en Ford får du en högre köpupplevelse, säger Bogdan Glod, vd på Ford Sverige.

Handlaren som älskas av 100 % av kunderna

Till grund för utmärkelsen ligger den enkät som alla privatkunder får svara på efter sitt köp. Eftersom resultaten räknas i procent tävlar både stora och små handlare på samma villkor. Och för att få utmärkelsen krävs verkligen att handlaren älskas av sina kunder. Carltne Bil, som hamnade högst på listan i år, har imponerande 100 % på frågan ”Jag älskar min Fordhandlare”.

Vinner exklusiv resa till Le Mans

I juni får alla europeiska handlare som fått ”Chairman’s Award” i år träffas i Paris, där de bjuds på möjligheten att uppleva Ford GT:s spektakulära återkomst i banracet Le Mans med såväl VIP-lounge som Pitwalk och möte med förarna.

Länkar och relaterat material

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.