Meny

12 mar 2016

Företagsnyhet

Publikrekord på guldkantad frukostklubb

Som vanligt blev det rejält med gäster när Marknadsföreningen i Halland och Halmstads Näringslivs AB arrangerade sin gemensamma Frukostklubben med Guldkant den 10 mars. Jättekul att kombinationen av information och inspiration uppskattas så handfast. Den här morgonen när Frukostklubbens koncept firade 5 år var 360 anmälda!

Karolina Davidsson, vd för Halmstads Näringslivs AB, inledde med att presentera senaste nytt från näringslivet. Bland annat att Åsa Keller Wannem blir vd för Gekås Restaurang AB, att MTA växer, flygplatsen får en efterlängtad ansiktslyftning, befolkningsmängden ökar snabbt och var vid årsskiftet nära 97 000 personer i Halmstads kommun, Eurostop satsar vidare, Halmstads city får nya butiker, Eimskip har etablerat sig i hamnen, nyföretagandet ökar och Wallins restaurangimperium satsar både på Heagård, på Eurostop och i city med Hummër.

Halmstad är bästa Mellopubliken

Vi kunde också titta tillbaka på Melloyran som nyligen drabbade Halmstad. Överallt, inte minst i många citybutikers skyltfönster, kunde vi hitta spår av fjäderboor och glamour. Vi kunde glädja oss åt att Halmstadpubliken i Melodifestivalens andra chansen ansågs vara bästa publiken på många år. Så vem vet, kanske landar Mello här igen...

Tillväxtkurva som ger tillfälligt vd-skifte på HNAB

På tal om befolkningsökning så drar ju vår vd också sitt strå till stacken. Hon har stått på tillväxt ett tag och snart är det dags. Under tiden Karolina är föräldraledig så har vi glädjen att kunna presentera Annika Lindhe som tar över vd-stafettpinnen officiellt från och med den 1 april (fast hon har tjuvstartat lite redan). Välkommen i gänget Annika!

Marknadsföreningen utsåg Årets Marknadsförare UF - I´M PROUD UF

Casandra Hallberg, Karin Lindgren, Moa Frändelan och Sandra Olsson är Laholmstjejerna och UF-företagarna som tog priset som Årets Marknadsförare UF. De uppmärksammades av Marknadsföreningen och TV4.

Motivering: "Det  här UF-företaget har en väl genomtänkt marknadsföringsstrategi. De har en ”röd tråd” i alla aktiviteter och allt hänger ihop på ett naturligt sätt för att bygga vidare på något riktigt stort.  De har medverkat på mässor och aktiviteter som riktar sig till deras målgrupp. De har synts på sociala medier och skapat en egen talkshow på youtube för att nå ut. De har dessutom fått uppmärksamhet i både radio och tidningar. De har skapat en rörelse och ett engagemang kring ett för samtiden väldigt aktuellt problem som drabbar många. Företaget bygger på en motrörelse och ett nytänkande kring dagens kroppsideal där det går att applicera ännu fler produkter och affärer i framtiden.  De marknadsför inte bara en produkt eller tjänst, de tar ett socialt ansvar"

Framtidstrender - digital inspiration och irritation med Niklas Eklund

Niklas Eklund är datanörden som blev entreprenör och riskkapitalist. Från ungt företagande med dataprogrammering i Halmstad till grundare och VD av flera tillväxtföretag Sverige, Europa och USA. Med företag som Bookatable, Livebookings, Infogate och Epani har Niklas under de senaste 25 åren skapat nya tjänster som ger mervärde för miljontals människor. Idag är Niklas partner och investeringsansvarig för D-Ax med passion för snabbväxande företag och innovationer som har internationell tillväxtpotential.

Niklas beskrev en möjlig digital framtid. Världen kommer att förändras snabbare och snabbare. Det blir en explosion mobila tjänster förstärkta av intelligenta och ständigt uppkopplade prylar och maskiner. Artificiell intelligens är en del av vardagen. 3D-skrivare skapar mänskliga reservdelar. Självkörande bilar. Flygande drönare. Nya social nätverk. Upplevelse genom en virtuell verklighet istället för resor. Helt nya företag ta över. Nya digitala tjänster gör befintliga lagar verkningslösa, förändrar vårt beteende eller vår uppfattning i frågor kring etik och moral.

Morgonen avslutades med en mycket välbesökt minimässa.

Länkar och relaterat material

Halmstads Näringslivs AB på Flckr: Bilder från Frukostklubben

Marknadsföreningen i Hallands webbplats

Marknadsföreningen på Facebook
Där kan ni kolla in alla härliga bilder som Anders Göransson tagit och annat matnyttigt.

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.