Meny

19 jan 2016

Företagsnyhet

Var med och skapa "Mello-yra" i Halmstad

Den 5 mars 2016 kommer Melodifestivalens delfinal Andra chansen hit. Jättekul! Vi kan se fram emot något efterlängtat och roligt som sätter Halmstad på kartan.

De artister som kommer hit avgörs i varje delfinal med start den 6 februari. Nu har vi gemensamt chansen att skapa melodifestivalfeber i en hel månad.

Så – hur kan ditt företag bli Melloredo?

Kom med idéer och förslag på hur ni vill använda möjligheten till kul aktiviteteter i er verksamhet, som kan kopplas till Melodifestivalen. Ta chansen att göra något extra för att skapa stämning i staden. Samla ett gäng och låt kreativiteten flöda – hur kan ni spinna på schlageryran?

Bra idéer kan bli belönade

Skicka era idéer och förslag till ann.johansson@halmstad.se fort som möjligt. Det behöver inte vara färdiga koncept. Bra idéer kommer att belönas med fina priser. Prisutdelare är arbetsgruppen ”Mello på stan” och gruppen kommer även att sammanställa och hjälpa till att marknadsföra aktiviteterna i våra olika kommunala kanaler.

Besök av artist?

Under veckan kommer det också att finnas möjlighet att använda någon av artisterna vid en aktivitet. Fundera på om just din verksamhet kan ordna en publik och massmedial aktivitet där en artist kan bidra med sin närvaro. Skicka in era aktiviteter till oss. Förslagen på aktiviteter presenteras sedan för artisternas agenter, som i sin tur väljer vilka aktiviteter som får besök. ”Mello på stan” leds av Ann Johansson på Destination Halmstad

Programmet

Vi är väldigt glada att arrangören Live Nation och SVT har valt att lägga Andra chansen i Halmstad Arena. Programmet för årets festival ser ut så här:

  • 6/2: Deltävling 1 – Göteborg
  • 13/2: Deltävling 2 – Malmö
  • 20/2: Deltävling 3 – Norrköping
  • 27/2: Deltävling 4 – Gävle
  • 5/3: Andra chansen – Halmstad
  • 12/3: Final – Stockholm


Länkar och relaterat material

Kontaktuppgifter till Ann Johansson, chef CVB, Destination Halmstad

Tel: 070-670 75 84

E-post: ann.johansson@halmstad.se

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.