Meny

08 dec 2015

Tidningsklipp

UF-elever från Kattegattgymnasiet lanserade ny bil

Lansera en ny bilmodell och gör en kampanj för 100 000 kronor. Den uppmaningten fick elever från Kattegattskolan när Innovation Camp gick av stapeln.

Förra veckan förvandlades bilhallen hos Bilmånsson till en skola när 120 elever från teknik- och ekonomiprogrammen på Kattegattgymnasiet fick testa på hur det kan vara att arbeta inom bilbranschen

"– Det är för att de ska få upp ögonen för det innovativa. Det är en kreativ process och de får kontakt med näringslivet. En stor bit ligger i att komma ut från skolan och byta miljö, säger Ida Thorén från Ung företagsamhet."

Länkar och relaterat material

Bild och del av texten har vi "saxat" från Lokaltidningen Halmstad. Text och foto: Hanna Eklöf. Läs hela artikeln i Lokaltidningen.

Har du goda nyheter?

Går det bra för företaget? Har du tips om andra positiva näringslivsnyheter? 

Skicka pressinformation eller en e-post till webbredaktören.