Meny

Frukostklubben

2014 vann Lina Söderqvist priset "Årets marknadschef". Hon var då global marknadsdirektör på Björn Borg. Idag är hon marknadschef på Åhléns och kommer berättar om företagets förändringsresa vad gäller kommunikation och varumärke.

Ett medvetet varuhus. Hur säkerställer man att ett företag grundat år 1899 fortfarande är relevant år 2016? Hur skapar man intresse och nyhetsvärde kring något alla redan har en egen relation till? Hur kan man som företag ta ett samhällsansvar och kommunicera det utan att det känns som skryt? Lina Söderqvist berättar om Åhléns förändringsresa vad gäller kommunikation och varumärke.

Lina Söderqvist är marknadschef på Åhléns sedan snart ett år. Lina kommer senast från en roll som global marknadsdirektör på Björn Borg där hon år 2014 vann priset "Årets marknadschef". Innan dess har Lina arbetat drygt 15 år i reklambranschen, bl a som VD för reklambyrån King."

Evenemangsinformation

Datum: 160427
Tid: 06.45 - 09.00
Plats: Halmstad Arena
Kostnad: Kostnadsfritt för medlemmar
Arrangör:Marknadsföreningen i Halland

Tipsa oss!

Har du tips om ett evenemang som du tycker att vi borde ha med i vår kalender? 

Skicka pressinformation eller ett e-post till webbredaktören.