Meny

Produktmedia - en stark del av din marknadsstrategi

Produktmedia, mer känt som presentreklam, har länge dragits med kommunikationsbranschens sämsta rykte. Det sägs att dessa pennor, tröjor och mössor har usel kvalitet och krängs av säljare som är gapigare än Donald Trump. Trots detta omsätter produktmedia enligt IRM ca 5,2 miljarder årligen bara i Sverige, vilket är 10 procent av den totala mediekakan.

Ändå görs dessa inköp ofta utan någon större tanke på samordning med övrig marknadsföring eller mål och förväntningar på resultat. Men med ökad insikt i produktmediets alla möjligheter och stora påverkan på mottagarna kan investeringen ge mångfalt tillbaka.

Hur kan du vässa de investeringar du redan gör? Vilka resultat kan man förvänta sig?

Dagens föreläsare är Cecilia Grahn Nyd, Marknads- och Försäljningschef på MEC Gruppen. Cecilia är drivande i etableringen av begreppet Produktmedia och att skapa nya insikter kring produktmediet som en stark kommunikationskanal och en del av din marknadsstrategi. 

Vi börjar med lunch kl 12.30.

Ta gärna med kollegorna, inbjudan gäller alla på företaget. 

Välkommen!

Evenemangsinformation

Datum: 160413
Tid: 12.30 - 14.30
Plats: Halmstad Trade Center
Kostnad: 495 kr/pers för medlemsföretag i Handelskammaren. 795 kr/pers för icke medlemmar. Moms tillkommer.
Arrangör: Handelskammaren

Tipsa oss!

Har du tips om ett evenemang som du tycker att vi borde ha med i vår kalender? 

Skicka pressinformation eller ett e-post till webbredaktören.